Agentura vs. freelancer. Koho si vybrat pro obsahový marketing?

Věnovat se vývoji produktů nebo služeb, vzdělávání zaměstnanců a zároveň marketingu není časově jednoduché. Mnoho malých firem to zvládá interně, ale často to nezvládají dělat pořádně. Externí odborník je vždy správná volba. Máte ovšem dvě možnost. Jednou je agentura, druhou freelancer. Kdo pro vás bude lepší?
 pracovní prostor marketing

Dlouhodobá spolupráce s marketingovou agenturou

Největší výhodou společnosti je to, že má nespočet kvalifikovaných pracovníků s různými zkušenostmi a znalostmi z oboru i ze života. Navíc mohou poskytnout použití odborných programů a mnoho osvědčených strategií, ze kterých zvolí tu nejlepší právě pro vás. Kromě toho nabízí:

  • veškeré služby na jednom místě,
  • pravidelné vyhodnocování a jasné výsledky.

 
Chcete-li zahrnout do jedné smlouvy optimalizaci pro vyhledávače, tvorbu PR článků, linkbuilding, pravidelnou analýzu webu i PPC reklamy, agentura je ideální. Komunikace s nimi bude rozhodně jednodušší a navíc si budete jistí, že budou ctít vaše cíle, vize a hodnoty. Pokud chcete někoho skutečně zkušeného, spolehněte se na společnost SEOlight https://www.seolight.cz/.
 

Výhody i rizika jedince

Specialista na volné noze přináší velká pozitiva, ale musíte najít toho správného. A to nemusí být vůbec jednoduché. Naopak máte výhodu v tom, že ho můžete najmout jen na konkrétní projekt a v případě neúspěchu s spolupráci ukončit. Ukončení smlouvy je velice snadné a často je to dobře. Kromě toho ale můžete očekávat:freelance na volné noze

  • skutečnou odbornost v dané oblasti,
  • nespolehlivý přístup k práci.

 
Bohužel často se stává, že freelancer není schopen odevzdávat hotovou práci v termínu, je nekvalitně provedená nebo používá zakázané praktiky (Black Hat SEO). Právě proto je dobře, že s nimi můžete kdykoli ukončit smlouvu. Pokud se vám poštěstí, tak ale můžete najít také skutečně kvalifikovaného specialistu, a to v jakékoli oblasti. Počítejte ale s tím, že budete spolupracovat např. s pěti pracovníky.